Oldal kiválasztása

Hogyan válaszd ki és mit érdemes tudni a szekrényed színvilágáról?

Természetes fa hatású bútorlapok a Komandor szekrényeknél

Tömör fából manapság már ritkán készítünk bútorokat, ennek oka elsősorban a környezettudatos gondolkodás és a magas költségvetési mutató. A tömör fát régóta helyettesítik a különböző fa utánzatú bútorlapok. A famintázat remekül illik a lakás szinte minden helyiségbe, előszeretettel tervezik a nappaliba, előszobába, hálóba, vagy akár a konyhába is.

Mutatok néhány képet, ahol a Komandor bútorok famintázatú bútorlapból készültek.

Ezen a képen egy hálószoba komplett bútorozása egy világos színű fahatású bútorlapból készült. Az ágy, a fali polc, a tolóajtók szekrény és a mellette lévő komód is ugyanazt a színt képviseli.

Ennél a hotelszobánál egy nyílóajtós szekrény és a kiegészítő bútorként a falra rögzített kabátakasztós előszobafal készült ugyanabból a középsötét színű fahatású bútorlapból. Ennél a megoldásnál a fal csokibarna színéhez illeszkedik a bútorok színe is.

A nappali szoba beépített szekrényének tolóajtóbetétei két anyagból állnak: diófa utánzatú bútorlapból és edzett, savmart üvegből. Ennél a szekrénynél a bútorlap száliránya vízszintesen lett beszerelve.

Gardróbszoba alumínium vázrendszerre szerelt fautánzatú bútorlap polcokkal. Itt a kiegészítő gurulós fiókos konténer is ugyanabból a színből készült, mint a polcok.

Ennél a hálószobánál két alapvető színnel dolgoztunk: a fehérrel és a szilvával. A szekrény esetében a fehér szín a domináns, a szilva csak kiegészítő díszként jelenik meg.

Láthatjuk tehát, hogy a fahatású bútorlapokat a legtöbb anyaggal össze lehet boronálni, vagy akár önmagában is megállja a helyét. Az aktuális trendek állandóan változnak, de elmondhatjuk, hogy a fa a maga természetközeli, megnyugtató módján örök divatban fog maradni.

Milyen színű bútorlapok vannak még?

A fa utánzat mellett egyre nagyobb teret hódítanak az UNI – színes és a fantázia színek, utánozva a természetes köveket, virág színeket, fémet vagy textilt.

Az UNI színek közül jellemzően a barna világos árnyalatai, különféle cappuccinok és krémszínek a legkeresettebbek, kombinálva a klasszikus fehér és törtfehér árnyalatokkal.

A bútorlapok felülete lehet matt, vagy fényes is. A fényesség kiválasztásánál érdemes figyelembe venni, hogy az adott bútor milyen célt szolgál majd. A fényes felületek kopásállósága ugyan nem rosszabb, ám az esetleges karcolások jobban fognak látszani egy fényes felületen.

<iframe width="1280" height="720" src="https://www.youtube.com/embed/5cRjwpjd0IU?rel=0" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen></iframe>

Hogyan érhetünk el a tolóajtó színének változtatásával különböző hangulatot úgy, hogy a lakás többi színéhez nem nyúlunk?

Sokszor előfordul, hogy egy új otthonba költözés során magatokkal viszitek a bútoraitok egy részét, ezzel megteremtve az új lakás alaphangulatát is. Ha már megvannak a fő bútorok, de a szekrény még hiányzik, érdemes figyelembe venni a rendelkezésre álló színeket és anyagokat és ezekhez igazítani a szekrényt is. A következő három tervezésünkben azt próbáljuk szemléltetni, hogy milyen megoldásokat javaslunk a szekrények anyag-és színválasztásakor.

A tolóajtók felülete osztott. Krém színű bútorlap látható az alsó-és a felső mezőben, a középső elválasztó csík pedig zöld bútorlapból készült.

Miért választottuk ezeket a színeket?
A szoba fala kellemes, világos bézs árnyalatú, ennek a tónusnak egy jelentősen világosabb, inkább a fehér színt megcélzó árnyalatát szeretnénk az ajtókban látni. Ezzel a megoldással a szekrény kiemelkedik a környezetéből, nagy méretei ellenére sem fogjuk a szekrényt súlyosnak érzékelni.

A zöld középső csík színe harmonizál a szobában megtalálható fotelek kárpitozásának színével. Fontosnak gondoltuk, hogy a szekrény tolóajtajaiban is megjelenjen egy olyan szín, ami a szobában már több bútordarabnál is látható. Ezzel megpróbáltuk bevonni a szekrényt is a térszervezésünkbe, lényegében nem különálló elemként jelenik meg a szekrény, hanem a szoba szerves részeként van jelen.

Érdemes megemlítenünk a tolóajtók keretválasztását is. Annak érdekében, hogy a falhoz leginkább passzoljon, arany színű ajtó kereteket választottunk. Ebben az esetben sem az ajtókeretek sem a bútorlapokat elválasztó osztólécek nem harsányak, finoman illeszkednek a rendelkezésre álló színekhez.
Ennél az első tervezésnél tehát egy letisztult, két alapszínből álló, nagyon modern megjelenésű szekrényt alkottunk.

A tolóajtók felülete ebben az esetben is osztott. Szilva színű bútorlap az alsó-és a felső mezőben, a középső elválasztó csík pedig fotófólia.

Miért választottuk ezeket a színeket?
Ennél a tervezésnél az elsőhöz képest épp ellenkezőleg gondolkodtunk az alapszínek tekintetében. A fal színével kontrasztos, sötétebb bútorlapot, egy szilva színt választottunk. A szilva szín választása azonban nem hasra ütés szerűen történt, hiszen itt is megpróbáltuk lekövetni a szobában már jelenlévő bútorok egyikét. Mint látható, a szilva már megjelent az asztal, a dohányzóasztal, valamint a szekrény mellett álló komód esetében is. Ez nagy segítség volt, ki is használtuk és egy – az előző tervezéshez képest sokkal melegebb hangulatú szekrényt terveztünk.

Azért, hogy oldjuk a sok sötét bútorlap színt, a tolóajtók középső osztásába egy bambuszt ábrázoló fotófóliát helyeztünk el. A fotófólia háttere egészen fekete és ez jól kiemeli a zöld színű bambusz, ami így szintén remekül passzol a kárpitozott bútorokhoz. A bambusz nem véletlenül van vízszintesen elhelyezve, ezzel a megoldással egy kicsit nyújtani tudtuk a szekrény szélességét.
Ennél a második tervezésnél tehát egy természetközeli, kontrasztokra törekvő, de mégis szín azonos szekrényt terveztünk.

A tolóajtók felülete továbbra is osztott. A középső osztásban meghagytuk az előző tervezésnél használt fotófóliát, azonban az alsó és a felső mező sötét bútorlapjait világos ardeni fenyő bútorlapra cseréltük le.

Miért választottuk ezeket a színeket?
Ennél a tervezésnél megpróbáltuk az első és a második tervezést összegyúrni. Alkalmaztuk mindazokat a technikákat, amelyekről korábban beszéltünk. Itt is törekedtünk a színharmóniához, használtuk a zöld színt, meghagytuk a tolóajtók kereténél az arany színt, és bevittünk egy új színt is, amely fautánzatú textúrája révén a bútorokhoz passzol, színe pedig a falhoz.
Ennél a harmadik tervezésnél tehát több kombinációval értünk el egy kellemes hangulatú szekrényt.

Nézd meg még egyszer az első tervezést és hasonlítsd össze a második, harmadik tervezéssel. Láthatod, hogy az elsőnél a középső osztás magassági mérete kicsi, illetve az ajtó közepéhez képest felfelé tolódott. Ezt azért készítettük így, hogy egy kicsit felfelé toljuk el az egész szekrény tömegét. A második, harmadik tervezésnél a középső osztás pont középen helyezkedik el, és az osztás magassága is a teljes magasság 1/3-a.
Tehát az osztások magassági méreteivel további hangulatokat tudtok tervezni.

A most bemutatott három tervnél csupán bútorlapokkal és fotófóliával dolgoztunk. Természetesen ennél sokkal több anyagot is felhasználhatunk a tervezések során, mint például a festett üvegek, tükrök, bőrök és más egyedi anyagok.

Fehér gardróbszekrény

Fehér gardróbszekrény

Fehér gardóbszekrény Rendkívül stílusos, esztétikus és funkcionális – ezek kétségtelenül fehér szekrények . A fehér szekrények időtlen bútorok, amelyek a változó trendek és divat ellenére továbbra is töretlen népszerűségnek örvendenek. Mi az oka a fehér szekrények...

Fekete gardróbszekrény

Fekete gardróbszekrény

Fekete gardóbszekrény Sok ember számára a fekete szekrény az exkluzivitás és az elegancia szinonimája. A modernista és loft belsőépítészeti megoldások szerelmesei szívesen választják. Néha azonban lehet egy olyan bútor, amely félelmeket és kétségeket ébreszt. És...